Ogłoszenie rekrutacyjne – jak zachęcić kandydatów do aplikowania bez względu na sprawność? Sprawdź 10 zasad!

Opublikowane przez Redakcja SOD w dniu

Nie ma jedynego właściwego sposobu na ogłaszanie rekrutacji, jest jednak kilka zasad, którymi warto się kierować. Dlaczego? Ogłoszenia o pracę są jednym ze sposobów na promocję firmy. Nie rzadko zdarza się, że w ten sposób wiele osób dopiero się o niej dowiaduje. A skoro to pierwsze wrażenie, należy zadbać, by było pozytywne, by inspirowało do zapoznania się z informacjami na jej temat, i przede wszystkim, by zachęcało do aplikacji.

Zapoznaj się z zasadami pisania ogłoszeń o pracę!
  1. Forma bez dyskryminacji – wszystkie ogłoszenia, które w swojej treści dają jasno do zrozumienia, że jednym z wymagań jest bycie kobietą lub mężczyzną, w określonym wieku, o konkretnym wyznaniu, itp, są dyskryminujące. Wymagania powinny być związane z umiejętnościami, wykształceniem, doświadczeniem, ew. typem osobowości, a nie z cechami właściwie niezależnymi od kandydatów, tj. płeć, sprawność, narodowość.
  2. Poprawność językowa – błędy w ogłoszeniu mogą negatywnie wpłynąć na odbiór firmy przez potencjalnych kandydatów, dlatego tak ważne jest, by zadbać o poprawnie napisane ogłoszenie.
  3. Przedstawienie firmy – ogłoszenie o pracę to wizytówka firmy, to miejsce, w którym warto napisać kilka słów o działalności, którą prowadzimy.
  4. Jasne określenie stanowiska – przyjęło się, że nazwa stanowiska podana jest na samym początku ogłoszenia. Opisane zwięźle i konkretnie pomaga kandydatom szybko na nie trafić i zdecydować, czy ta oferta jest tym, czego szukali.
  5. Opisanie obowiązków – warto przybliżyć główne aspekty pracy nowego pracownika. Czym będzie się zajmował? Za co będzie odpowiedzialny? Odpowiedzi na te pytania powinny znaleźć się w dobrze napisanym ogłoszeniu, żeby osoba poszukająca zatrudnienia mogła ocenić, czy charakter pracy jej odpowiada.
  6. Wymagania – to kluczowy element, nad którym należy się porządnie zastanowić. Wyraźnie podkreśl rzeczy, bez których nie weźmiesz pod uwagę aplikacji kandydata (np. biegła znajomość języka angielskiego). Koniecznie też daj do zrozumienia, czy poszukujesz specjalisty czy osoby do przyuczenia, określ poziom kluczowych umiejętności, które powinni posiadać. W sytuacji, gdy dana kompetencja lub cecha byłaby dobrze widziana, ale jej brak nie dyskwalifikuje kandydata, koniecznie to określ.
  7. Co kandydat otrzymuje w zamian? Korzyści, jakie pracownik będzie czerpał ze współpracy z Twoja firmą, sa formą zapłaty za jego pracę. Muszą być zatem proporcjonalne do jego zaangażowania i kompetencji, dlatego warto też przemyśleć tę część. Nie pisz rzeczy, których nie jesteś w stanie zaoferować. Na nikim nie robią też wrażenia teksty o “dobrej atmosferze w pracy”. Napisz konkretnie, co pracownik otrzyma – widełki płacy, forma zatrudnienia, specjalne benefity, np. karta Multisport.
  8. Sposób aplikacji i dodatkowe informacje – każdy kandydat musi mieć jasną informacje o sposobie aplikowania na ofertę. Określ, czy ma wysłać samo CV czy wymagasz również listu motywacyjnego albo portfolio. Dodatkowo możesz podać swoje dane kontaktowe na wypadek pytań.
  9. Klauzula – w ogłoszeniu nie może zabraknąć informacji o klauzuli o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych. Kandydat musi wiedzieć, czy ma aplikować z tradycyjną wersją klauzuli czy firma ma indywidualną treść.
  10. Styl, grafika, dodatki – ogłoszenie nie musi być tylko tekstem. Możesz do niego dołożyć jakąś pasującą grafikę, stworzyć plakat, nagrać wideo. Takie rozwiązania sprawdzają się głównie w branżach kreatywnych, chodzi o to, by przyciągnąć ciekawych ludzi i pokazać im, że mają do czynienia z niekonwencjonalną firmą.
Ogłoszenie o pracę jest zaproszeniem kandydata do poznania firmy. Kandydat na jego podstawie ocenia, czy ma ochotę się firmą zainteresować czy też nie. Warto zatem zadbać o stworzenie profesjonalnej oferty pracy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *