– dofinansowań do całkowitych kosztów płac osób z niepełnosprawnością;
– likwidacji barier architektonicznych;
– komunikacja oraz promocja zatrudnienia.
Chcemy wraz z Samorządami i na przykładach zaczerpniętych z wolnego rynku zobrazować jak bez dużych nakładów finansowych wykorzystać ogromny potencjał intelektualny jaki drzemie w osobach
z niepełnosprawnością, dzięki któremu można przyspieszyć rozwój lokalnego społeczeństwa.
Głównym celem jest wsparcie i pomoc w wprowadzeniu osób z niepełnosprawnościami w struktury samorządowe i efektywnym spożytkowaniu ich wiedzy.
W główniej mierze chcemy skupić nasze działania na obszarach:
- zdalnej (teleinformatycznej) obsługi petentów samorządów;
- prowadzenia kampanii promocyjnych (mailing, korespondencja);
- promocji wydarzeń, uroczystości, itp.;
- ankietowania, badania nastrojów, sondaży;
- obsługi petentów w zakresie zagadnień związanych z tematyką osób z niepełnosprawnością;
- promowania instytucji podległych danemu samorządowi.
Wymienione działy stanowią pola, na których osoby z niepełnosprawnością sprawdzą się doskonale. Dodatkowym projektem w ramach tego Modułu, który pragniemy z Państwem realizować będzie projekt związany z promocją miejsc przyjaznych osobom z niepełnosprawnościami.
W odróżnieniu od dotychczasowych pomysłów tego typu, ten będzie realizowany przez Państwa pracowników, którzy na bieżąco będą informować o stanie faktycznym, a co za tym idzie o możliwości podniesienia prestiżu regionu w tym zakresie.
Podczas spotkania omawiane są następujące kwestie:
- czy dany Samorząd jest przystosowany dla pracowników z niepełnosprawnością;
- czy był lub jest beneficjentem programów de minimis;
- określenie średniego miesięcznego zatrudnienia przez ostatnie 12 miesięcy;
- określenie dokładnej ilości osób z niepełnosprawnością jaka jest zatrudniana u Klienta w przeliczeniu
na etat; - wstępne ustalenie stanowiska, na które przeprowadzona będzie rekrutacja, która pozwoli na osiągnięcie wskaźnika zatrudnienia powyżej 6%;
- określa się wysokości wpłat obowiązkowych przed wdrożeniem projektu i po jego wprowadzeniu;
- określenie sposobu zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami;
- rozważenie możliwości przystosowania stanowisk pracy lub samego budynku do potrzeb niepełnosprawnych pracowników;
- omówienie systemu kontroli nad wykonywaniem zadań powierzonych w systemie telepracy.
Krok II: Przygotowanie dla klienta projektu rozwiązania z proponowanymi terminami realizacji
Krok III: Podpisanie umowy
Krok IV: Realizacja planu